<-----> <----->
Пошук по сайту
Авторизація
Логін:
Пароль:
Опитування

Новини

26.07.2017

Про нинішній стан та перспективи ПАТ «АЗОТ», – Віталій Леонідович Скляров, Голова Правління ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM

Днями відбулася зустріч Дмитра Васильовича Фірташа, Голови Ради Групи компаній Group DF з Головами правлінь підприємств Групи OSTCHEM, де обговорювались питання роботи підприємств OSTCHEM, перспективи, цілі, завдання.



– Серед ключових питань, на яких зосереджувалась найбільша увага, були   питання розрахунків за природний газ, електроенергію, відвантаження готової продукції,   виплати заробітної плати, забезпечення підприємств залізничним транспортом, проведення капітальних ремонтів та залучення до роботи на виробництві випускників   вищих навчальних закладів.

Ситуація, що склалась на нашому  підприємстві, яке, по суті, є містоутворюючим, обумовлена багатьма чинниками, що виплили із загальнодержавної кризи, під час якої навмисно створюються штучні умови, коли в Україні неможливо виробляти свою, національну продукцію, неможливо розвиватися та розробляти вектори розвитку економіки. Натомість, підтримуються споживчі інтереси, імпортна продукція на гроші, які виділяються для підтримки національної економіки нашої самостійної держави Україна.

Події, що останнім часом відбуваються на підприємствах  Групи OSTCHEM, куди входить і ПАТ «АЗОТ»,  – очевидне тому підтвердження. Наприклад, найостанніша  штучно зроблена проблема – це раптова зупинка заводів Групи OSTCHEM в березні  нинішнього року в «сезон-пік» для аграріїв, начебто через борги за спожитий газ хімічними заводами з виробництва азотних добрив. Зупинка підприємств співпала в часі з призупиненням введення в дію антидемпінгових мит на імпорт азотних  добрив в Україну, яких до 80 – 90  відсотків від загального обсягу завозиться саме з Російської Федерації. Випадковість? Не думаю. Підприємства аварійно зупинились. Разом з ними зупинились: виробництво і поставки готової продукції аграріям, платежі за спожиті енергоресурси, виконання програм капітальних ремонтів та соціальних проектів. Робітники не отримали вчасно заробітну плату, почався відтік кадрів. І це все дуже вдало «диригується» задля повного знищення українських хімічних підприємств та хімічної галузі як такої.

Зараз ПАТ «АЗОТ» налагодило роботу, працюючи за давальницькою схемою сировини і отримуючи кошти за надані послуги з її переробки, що дозволить розраховуватись із контрагентами за поточну діяльність і виплачувати заробітну плату. Борги, що, знову ж таки, «штучно» накопичились в попередній період, планується повертати частинами. Також планується погашення боргів із виплати заробітної плати робітникам до 1 листопада 2017 року.

Подальший розвиток підприємства залежить від «вливання» коштів у виробництво, проведення капітальних ремонтів цехів. Найближчим часом на розгляд буде представлена  програма капітальних ремонтів із визначенням позицій, які потребують першочергового фінансування. На першому місці – законтрактувати і внести аванс на придбання необхідного для заміни обладнання аміачного виробництва в цеху А-5. Це один з основних цехів, який тримає на собі значну частину всього технологічного процесу з виробітку азотних мінеральних добрив на ПАТ «АЗОТ». Потребує вкладення коштів і  обладнання виробництва карбаміду, придбання необхідних запасних частин тощо.

Наразі, основні технологічні цехи працюють на повну потужність. І якщо з плановими показниками з виробітку продукції ми справляємось, то із відвантаженням її споживачам виникла проблема, адже залізничний транспорт в Україні в занедбаному стані. Експедиторські компанії на сьогодні не в змозі забезпечити вантажоперевезення через фізично зношений рухомий склад і це при тому, що в Україні працює лишень 30% (!!!) промисловості. А що було б, якби працювали 100%?

Частково вирішити проблему  допомагає використання власного рухомого складу, хоча із наявних одиниць транспорту «на ходу» лише третина. Решта також потребує часткового, поточного або капітального ремонтів. Для його відновлення необхідні кошти, а це десятки мільйонів гривень, яких зараз катастрофічно не вистачає. Тому терміново  йдуть пошуки шляхів для того, щоб, згідно з розробленим графіком ремонту рухомого складу, здійснювати фінансування і вводити в дію ті одиниці транспорту, який здатен перевозити продукцію.

Зараз на 50% завантажені склади в обох цехах карбаміду (М-2 і М-6). Така ж ситуація на виробництві аміаку і КАС. І хоча продукція потроху відвантажується, тим не менш, кожного дня йде накопичення  по 200 – 300 тонн КАС і  карбаміду.

Обговорювалось і питання підвищення заробітної плати виробничникам. Нині середня заробітна плата на ПАТ «АЗОТ» становить 8800 гривень. За попередніми розрахунками підвищенний рівень заробітної плати до кінця року може скласти 10-10,5 тисяч гривень. Принаймні, зараз йдеться про такий рівень, хоча окремо буде розглядатись питання щодо матеріальних мотивів та стимулів, оскільки вони, як і раніше, залишаються важливим каталізатором, здатним істотно підвищити трудову активність і зацікавити випускників вищих навчальних закладів хімічного профілю йти працювати на ПАТ «АЗОТ» Групи OSTCHEM.

Прес-центр ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM

Возврат к списку